facebook

Sernik Dyniowy na spodzie z daktyli .

środa, 3 października 2018



Sezon Dyniowy jak najbardziej w pełni dlatego przez najbliższy miesiąc będę Was zasypywać przepisami z udziałem dyni :)

Na każdym straganie możemy zobaczyć przeróżne rodzaje dyni.
Ale z tą dynią to bywa różnie. 😩😍
Albo ktoś ją uwielbia albo nienawidzi.
Dla niektórych ma Ona specyficzny smak . Moim zdaniem sama w sobie jakiegoś intensywnego smaku niema a jeśli jej dobrze nie doprawiamy to będzie nijaka.

Ja należę do tej grupy osób które lubią dynię i praktycznie każde danie które ją zawiera.
Można z niej zrobić zupę, danie główne, ciasto czy dżem.
Pomysłów nie brakuje a ja postaram się Was przekonać do Dyni , ponieważ naprawdę warto po nią sięgnąć , chociażby dlatego że ma bardzo mało kcal i jest bogata w cynk, ale o tym jakie Ona ma właściwości napisze Wam w innym poście. Dzisiaj zapraszam Was na Serniczek Dyniowy :)




Sernik wyszedł oczywiście spontanicznie . Pierwszy raz robiłam taki sernik , byłam ciekawa co z tego wyjdzie bo wszystko było robione na spontanie.
Szybko zapisuję na kartce obok co dodaję a później ogarniam przepis na spokojnie . 
Po upieczeniu byłam tak zajarana że wyszedł pięknie prosty , tym że popękał na środku troszkę to się nie przejęłam . Ale jaki On jest w smaku !! Obłędny ! Jeśli ktoś nie wie że jest zrobiony z dyni to kompletnie się nie zorientuję . Posmak skórki pomarańczowej świetnie współpracuje z dynią a całość ma swój wyrazisty nie do opisania smak .

UWAGA!
Ostrzegam ! Uzależnia ! :D










Składniki na sernik :
  • 4 jajka ( białka i żółtko oddzielnie)
  • 5 łyżek cukru ( ja dałam ksylitol ale może być również zwykły )
  • 300 g. puree z ugotowanej dyni 
  • 500 g. Twarogu chudego (dwukrotnie zmielonego )
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 
  • skórka z jednej pomarańczy 
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej 
  • 1/2 łyżki mąki pszennej
  • 75 g. masła roztopionego 

Spód :
  • 180 g. daktyli suszonych bez pestek
  • 100 g. orzechów ziemnych 
  • 4 łyżki płatków orkiszowych 
  • 1 jajko

Przygotowanie :

Na początek zabieramy się za zrobienie spodu do sernika . 
Daktyle zalewamy wrzątkiem  do namoczenia aby zmiękły  tak na 10 min. 
W między czasie mielimy orzechy razem z płatkami orkiszowymi .
Ja nie mieliłam ich bardzo drobno tak aby były bardziej wyczuwalne . 
Do zmielonych orzechów i płatków dodajemy jajko , mieszamy .
Namoczone daktyle również miksujemy , jeśli konsystencja jest zbyt gęsta możemy dodać w trakcie miksowania 2 łyżki wody zimnej . Zmiksowane daktyle dodajemy do orzechów z jajem i płatkami . 
Mieszamy dokładanie tak aby wszystkie składniki się połączyły . 
Całość wykładamy na blaszkę uprzednio wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównujemy łyżką i wkładamy do lodówki do schłodzenia . 





Zabieramy się teraz za najważniejszą część sernika MASATWAROGOWA !. 



Żółtka wlewamy do miski , dodajemy cukier i miksujemy aż żółtka będą bielsze. 
Do bielszych już żółtek dodajemy zmielony twaróg i puree z dyni ( puree z dyni musi być schłodzone , nie dodajemy ciepłego!) Wlewamy jogurt naturalny i wystudzone roztopione masło . 
Mieszamy . Pomarańcze wyparzamy przed starciem na tarce ! 
Startą skórkę dodajemy do masy twarogowej . Na koniec dodajemy przesiane oby dwie mąki. 
Na koniec zostawiamy Białka.
Białka ubijamy na sztywno i dodajemy do reszty . Mieszamy całość  delikatnie szpatułką . 


Gotową masę wylewamy na przygotowany wcześniej spód. 
Całość pieczemy w 170 *- 180 *. Ja piekłam Sernik w tzw. kąpieli wodnej ,  na środkowym piętrze w piekarniku a na spód położyłam blaszkę wypełnioną wodą . Tak aby sernik wyrósł mi równiutko i był delikatny . przez 1 godzinę i 30 min. 
Po tym czasie nie wyjmujemy sernika z piekarnika tylko zostawiamy go tam do ostudzenia na kolejną godzinę . 








Na upieczony sernik wylałam lukier i udekorowałam orzechami ze skórką z pomarańczy. 






Smacznego !!

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia