facebook

Ciasteczka Dyniowo- Kokosowe

środa, 29 sierpnia 2018

Chyba już mogę oficjalnie powiedzieć że to już czas na dynię . 
Choć już od jakiegoś czasu są już na bazarach to dopiero teraz pokazuję się ich większa ilość i różne jej  odmiany . 
A jak dynia to i zbliżająca się jesień 🍁🍁. 
Dynia u nas w domu jest praktycznie przez cały rok i dodajemy ją do różnych potraw od wytrawnych aż po słodkie przepyszne desery . No właśnie desery . A co byście powiedzieli na dyniowe ciasteczka do kawy czy herbaty ?!  i to nie koniecznie dopiero na jesienne wieczory :) 
Wymyśliłam sobie o to taki przepis na dyniowo- kokosowe ciasteczka . 
Wyszły w sumie spontanicznie bo robiłam z tego co miałam w domu . 
Moje były bezglutenowe ale możemy również zrobić wersję z mąką pszenną .
Ale o Tym przeczytacie na dole ⇊⇊
Dobra ja tu sobie piszę i smęcę ale przejdźmy do rzeczy. 

Co potrzebujemy do owych ciasteczek ?



Składniki :

  • 1 dynia piżmowa mała ( Do zdjęć użyłam dyni Hokkaido )
  • 1 jajo
  • 1 op. dobrej jakości budyniu waniliowego nie słodzonego
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • szczypta soli
  • 2 łyżki bakali (dowolnych , ja użyłam orzechów nerkowca, żurawiny i nasion dyni)
  • 2 łyżki ksylitolu 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu


Jak widzicie Ciasteczka mają przepiękny wyrazisty pomarańczowy kolor  i nie jest to dzięki obróbce zdjęć i większemu kontrastowi czy nasyceniu koloru  bądź  ze zbędnym barwnikiem ale  po prostu jest to efekt dodania samego miąższu z dyni  :)

Wszystko naturalne , zdrowe i oczywiście pyszne .


Sposób przygotowania :

Dynię obieramy ze skóry m usuwamy z niej nasiona i kroimy w kostkę . 
Następnie gotujemy ją do miękkości .
Ugotowaną dynię studzimy i  blenderujemy na gładką masę bez grudek. 
Do masy dyniowej dodajemy jajko ,budyń , mąkę kokosową, proszek do pieczenia, sól  i ksylitol. Mieszamy porządnie tak aby wszystkie składniki dobrze się połączyły.

Na koniec dodajemy bakalie , mieszamy i wykładamy ciasto łyżką na blaszkę wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia . 
Ciasteczka pieczemy 20 min w 180 * .



Po upieczeniu ciasteczka są mięciutkie i bardzo aromatyczne . 
Sam zapach zachęca do zjedzenia :D



Jeśli chcemy zrobić ciasteczka ze zwykłej mąki to wystarczy zastąpić mąkę kokosową mąką pszenną  i dodać zwykły proszek do pieczenia . Zapewne ciastka zrobione na mące pszennej bardziej nam wyrosną . Aby ciasteczka wyszły nam również dyniowo-kokosowe wystarczy dodać łyżkę musu kokosowego do całej masy . 


Jeśli zrobicie ciasteczka z innym rodzajem mąki to koniecznie podzielcie się efektami :)



Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia