facebook

Ciasto Marchewkowo - kokosowe bez dodatku mąki .

poniedziałek, 11 września 2017

  





Lato już się prawię kończy i za chwilkę zawitamy Jesień.🍂🍂 Nie wiem czemu ale to ciasto właśnie kojarzy mi się z porą jesienną. Przepisów na ciasto marchewkowe jest sporo ale ten jest naprawdę wyjątkowy. Jeszcze nie miałam okazji zjeść tego ciasta zrobionego  w takiej wersji. Zastanawiając się jakie ciasto zrobić rodzinie do kawy na weekend wpadł mi do głowy ten o to pomysł aby połączyć marchew z kokosem. Na początku nie byłam zbyt przekonana do tego czy to ciasto w ogóle wyjdzie i będzie zjadliwe. Ale już po upieczeniu i ostudzeniu gdy można było  skosztować ciasta stwierdziłam że nie jadłam lepszej wersji ciasta marchewkowego :) Najbardziej zaskoczona była moja rodzina gdy zobaczyła gotowe ciasto i byli wręcz przekonani że na cieście znajduje się polewa z lukru, a tu niespodzianka. Lukru brak a sama polewa to tylko i wyłącznie kokos, olej kokosowy , jogurt naturalny i ksylitol.
Dlatego muszę podzielić się z Wami o to tym przepisem , koniecznie zróbcie i zobaczcie jakie jest Pyszne .



   Ciasto marchewkowo- kokosowe

Składniki na Ciasto:



  • 3 większe Marchewki 
  • 2 łyżki miodu 
  • 4 łyżki cukru kokosowego
  • 2 jajka
  • 2 porządne łyżki masła kokosowo-orzechowego (można dodać samo orzechowe)
  • szczypta soli himalajskiej
  • łyżeczka cynamonu 
  • łyżeczka ciemnego kakao ( ja dałam Karob)
  • łyżeczka korzenia maca  (można pominąć )
  • szczypta mielonego imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej 
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 100 g wiórków kokosowych 
  • 100 g orzechów + kilka do dekoracji ( dodałam ziemne)
  • garść suszonej żurawiny  




Składniki na polewę:

  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 
  • 2 łyżki oleju kokosowego ekstra virgin
  • 4 -5 łyżek wiórków kokosowych
  • 2 czubate  łyżki ksylitolu 




Sposób wykonania :

Marchewki obieramy i trzemy na średnich oczkach. Wiórki kokosowe i orzechy mielimy na mąkę. Do miski wsypujemy wszystkie składniki suche wraz z mąką kokosowo- orzechową i mieszamy. Następnie dodajemy marchew, jajka, masło orzechowe,miód i na koniec wsypujemy żurawinę.Gotową masę przekładamy do formy na babkę/keks. pieczemy w 180* przez ok 45 min  do tzw suchego patyczka. W zależności od piekarnika jeśli pieczemy w termoobiegu ciasto może być gotowe troszkę szybciej. 

Gdy Ciasto będzie już gotowe, studzimy je i w między czasie robimy polewę.



Polewa:
Olej kokosowy rozpuszczamy w garnuszku , dajemy ksylitol i mieszamy aby dobrze się rozpuścił. Gdy ksylitol będzie już rozpuszczony wsypujemy wiórki kokosowe i całość blenderujemy aby wiórki nie były mocno wyczuwalne w polewie. Następnie dodajemy jogurt naturalny i polewamy ciasto.
Dekorujemy orzechami .







 Ps: Polewa jak ostygnie jest zwarta i  nie spływa z ciasta. 
Jeśli lubimy bardziej zbite i chłodne ciasto to możemy przechowywać je w lodówce 

:)




 Karolina  :*

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia