facebook

Domowa ,zdrowa nutella w dwóch wersjach.

sobota, 16 września 2017





Ten post na pewno spodoba się osobom lubiącym czekoladę a przede wszystkim tym którzy uwielbiają nutellę. Nutellę lubi spora ilość osób ale niestety nie jest zdrowa, sam skład przeraża. Większość składu to czysty BIAŁY cukier !! już nie wspominając o rafinowanym oleju palmowym.Ale to nie o tym dziś będę pisać.
Nie będę nikogo oszukiwać i mówić że ani Ja ani moje dziecko nie jedliśmy nigdy nutelli. Niestety i ja popełniałam kilka lat temu ten sam błąd co poniektórzy i kupowałam nutelle do kanapek czy naleśników. Gdy mój tryb życia zmienił się i zaczęłam bardziej zwracać uwagę a to co kupuję to odstawiłam  nutelle . W cenie słoiczka nutelli mamy zrobiony duży słoik domowej ZDROWEJ nutelli bez żadnych konserwantów i masy cukru. Przepisy które dodam poniżej są mojego własnego pomysłu. Moje dziecko  jest zachwycone smakiem domowej wersji. Ten krem czekoladowy możemy używać do kanapek, naleśników a nawet jako krem do ciast. Mam nadzieje że spodobają  się Wam  przepisy i koniecznie  sami zrobicie w domu taką ZDROWĄ nutellę dla siebie i dla rodziny.







1 wersja  domowej  nutelli :

Składniki:
  • 100g płatków migdałowych (bądź innych orzechów)
  • puszka schłodzonego mleka kokosowego ( Ja użyłam wersji light)
  • łyżka naturalnego ciemnego kakao 
  • szczypta soli himalajskiej 
  • 100g czekolady gorzkiej dobrej jakości , rozpuszczonej w kąpieli wodnej 
  • porządna garść daktyli (można dodać mniejszą ilość jeśli chcemy mniej słodki krem )

sposób wykonania:


Płatki migdałowe i daktyle zalewamy wrzątkiem i przykrywamy talerzykiem na 15 min.
Do miksera wlewamy mleko kokosowe ,dodajemy namoczone migdały i daktyle, miksujemy. W czasie miksowania dodajemy szczyptę soli i kakao. Na koniec wlewamy roztopioną wcześniej w kąpieli wodnej  gorzką czekoladę. Miksujemy tak długo aż konsystencja kremu będzie gładka. Gdy konsystencja kremu będzie już odpowiednia przelewamy krem do słoiczków i wkładamy do lodówki.Po schłodzeniu krem jest gęsty i świetnie nakłada się na chlebek czy placki. 



2 wersja domowej nutelli :

Składniki :

  • Jedno dojrzałe Awokado
  • 1,5 szt dojrzałego banana
  • 3 łyżki ciemnego kakao bądź karobu 
  • 2 łyżki masła orzechowego 
  • ewentualnie łyżka ksylitolu do dosłodzenia
  • 4 łyżki mleka roślinnego 

sposób wykonania : 

Wszystkie składniki wrzucamy do miksera i miksujemy na gładką masę. Gotowy krem przekładamy do słoiczka. Przechowujemy w lodówce. 



 Jak widzicie wykonanie takiej zdrowej nutelli jest bardzo proste i szybkie. Koniecznie dajcie znać która wersja przypadła Wam bardziej do gustu .

Pozdrawiam Karolina 







Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia