facebook

Chleb Czysto-ziarnisty.

poniedziałek, 9 października 2017

Dobry Wieczór!
Ostatnio Nas tu trochę mało, ale niestety trochę z czasem u nas marnie. Ja przez ostatni czas byłam bardzo zabiegana :) Wiadomo mąż , dziecko, pies,  domowe obowiązki to pochłania sporo czasu. A w między czasie próbuje znaleźć trochę czasu dla siebie samej. Ostatnie 3 weekendy były spędzone aktywnie, bieg na 5 km , zawody w nordic walking również na 5 km i w przedwczorajszą sobotę biegłam swoje pierwsze 10,5 km :) Oczywiście na następne soboty też już mam plany( biegi, biegi i jeszcze raz biegi ) i mam nadzieję że choć z jednych zawodów wrócę z pucharem. Może niebawem napisze Wam post o tym jak zaczęłam ćwiczyć , co ćwiczyć ,dlaczego i jakie są tego efekty. A dzisiaj napisze Wam przepis na Przepyszny , syty , bez ani grama mąki czysto-ziarnisty Chleb. Bo kto nie lubi chleba ?! Osobiście chyba nie znam takiej osoby , choć na pewno i taka się znajdzie.Pierwszy raz taki chleb posmakowałam na Jarmarku Dominikańskim. Niestety chlebek był mały i dość drogi. Dlatego postanowiłam że sama będę taki chleb piekła. Tak naprawdę składników jest mało i to od nas zależy co tak naprawdę do tego chlebka dodamy . Ale musicie uważać bo uzależnia :)



CHLEB CZYSTO-ZIARNISTY 







Składniki :
  • 600 g dowolnych nasion ( przykładowo 200g siemienia lnianego ,150g sezamu, 50g słonecznika i 50 g pestek dyni plus 50 g płatków owsianych ) 
  • można dodać również suszoną żurawinę , śliwki czy rodzynki 
  • 5 całych jajek 
  • 150 ml dowolnego płynu (mleko, maślanka, kefir,woda) Ja robię na przemian raz woda raz mleko 
  • pół łyżeczki soli himalajskiej 







Wykonanie :

Wszystkie składniki mieszamy razem DOKŁADNIE by wszystkie nasiona były wilgotne. 
Jeśli nie lubimy , bądź nasze dzieci   zbyt dużych kawałków nasion to możemy połowę lub większość nasion po prostu  troszkę zmielić . Całość wkładamy do formy i czekam y tak z 10 min by nasiona trochę napęczniały, po tym czasie wkładamy formę do piekarnika nagrzanego do 180* i pieczemy ok 60 min.
Jak widzicie składników nie ma dużo ,jak również dużo czasu nie zajmuję samo zrobienie chlebka. Jestem wręcz przekonana że będziecie zachwyceni tym chlebem :)





PS:Dajcie znać jak Wam wyszły chlebki  :*



Karolcia :*

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia