facebook

Pełnowartościowe ciastka bakaliowe

poniedziałek, 26 lutego 2018

Dzień Dobry a w sumie już Dobry wieczór :) 

Za ten przepis miałam się zabrać już ponad tydzień temu ale niestety zabrakło mi czasu :) Ale już spokojnie , nadrabiam i już jest przepis na wyśmienite , sycące bakaliowe ciastka. Mój mąż jak jadł jedno ciastko to w trakcie jedzenia powiedział tak : " Boże jak to się długo je :0" i dobrze , będziemy jeść pomału a po jednym ciastku już odczujemy że jesteśmy syci . Świetnie nadają się w drogę , na długi spacer , w góry ,  po treningu czy zwyczajnie jako przekąskę .  Te ciastka to również dobre rozwiązanie dla dzieci na drugie śniadanie. Dodadzą im energii na resztę dnia i nasycą aż do obiadu. A co najlepsze same ciastka robią się dosłownie w 10 min nie licząc pieczenia . Upiekłam na próbę 12 ciastek a na drugi dzień nie zostało ani jedno , dziś piekę je po raz kolejny. Mam nadzieję że również Wam zasmakują . 





Co potrzebujemy ? 
Tak naprawdę to co lubimy najbardziej ale napiszę Wam proporcję i te składniki które ja dodałam :)





Składniki :

  • 1,5 szkl. płatków orkiszowych ( mogą być to również płatki owsiane )
  • jajo
  • 1/2 szkl. mleka roślinnego 
  • szczypta soli 
  • 4-5 łyżek cukru kokosowego bądź innego słodzidła 
  • 1/2 szkl. ziaren słonecznika 
  • 1/4 szkl . nasion lnu 
  • 1/2 szkl. suszonej żurawiny 
  • 1/2 szkl. wędzonych migdałów 
  • 1/2 pestek dyni
  • 1/4 szkl. nasion chia
  • 1 dojrzały  banan 
  • 1/2 szkl. dowolnych orzechów( włoskie, laskowe , arachidowe itd.)




Sposób przygotowania :

Do miski wbijamy jajo , wlewamy mleko roślinne i dodajemy pokrojonego banana. Całość blenderujemy na gładką masę .  Gdy konsystencja będzie jednolita wsypujemy do miski resztę składników i porządnie mieszamy . Całość odstawiamy na 5 min tak aby całe mleko wraz z jakiem i bananem wsiąkło w płatki. Po tym czasie blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej ciasteczka , mniej więcej takiej samej wielkości. Ciastka pieczemy 15-20 min w 180 * jeśli pieczemy w termoobiegu to musimy zwrócić uwagę na ciasteczka wcześniej bo być może w termoobiegu upieką się troszkę szybciej. Ja piekę bez termoobiegu w piekarniku który grzeje od dołu :) 




Smacznego !

Karolina

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia