facebook

Domowa Przyprawa Korzenna do Piernika

wtorek, 20 listopada 2018

Okres świąteczny już lada moment a jak święta to i piernik czy pierniczki . Osobiście nie wyobrażam sobie aby na święta nie upiec pierniczków czy wielkiego piernika przekładanego konfiturą  śliwkową . Ale nie koniecznie piernik musi być przecież na święta , można go upiec bez okazji tak po prostu do kawy. Najważniejszym składnikiem pierniczków jest przyprawa korzenna . I tutaj proszę mi się przyznać kto z Was robi ją Sam ? Zapewne znikoma ilość . Do pewnego czasu i Ja używałam kupnej przyprawy korzennej bo było to wygodne i nawet się nie zastanawiałam co tam w tym składzie jest dokładnie . I to był okropny błąd. Ale któregoś razu tak zerknęłam na skład i na pierwszym miejscu w kupnej przyprawie był cukier ! Ale chwila ! po co Nam dodatkowy , w dodatku biały cukier jak potrzebuję tylko przyprawy ani cukru . 
Dlatego postanowiłam zrobić przyprawę korzenną Sama . I to był genialny pomysł . Nie tylko dla tego bo zdrowsze , bez wypełniaczy takich jak właśnie cukier czy też kakao a w gorszych jakościowo przyprawach nawet i mąka .  Ale jest też bardziej wydajna. Domowej przyprawy naprawdę wychodzi sporo a taka jedna kupna saszetka starcza Nam na jeden raz. Do tego ten aromat który jest o wiele bardziej aromatyczny niż ten w sklepach .  
I później mamy satysfakcję z tego że piernik od podstaw jest zrobiony przez Nas samych wraz z własną przyprawą :) 




Składniki : 

  • 50 g kory cynamonu 
  • 1 większe ziarno gałki muszkatołowej 
  • ok. 20 ziaren ziela angielskiego 
  • 2 łyżki goździków 
  • 2 płaskie łyżeczki mielonego imbiru
  • 2 łyżeczki  kardamonu 
  • 1 łyżeczka czerwonego bądź kolorowego pieprzu 
  • 1 gwiazdka anyżu 









Przygotowanie :

Wszystkie składniki oprócz gałki muszkatołowej wkładamy do moździerza i ucieramy . Gałkę muszkatołową trzemy na tarce na najmniejszych oczkach. Jeśli nie chcemy robić przyprawy w możdzierzu możemy ją spokojnie zmielić w młynku tak jak i zrobiłam to Ja. Do młynka wrzucamy wszystkie składniki wraz z gałką muszkatołową . Mielimy tak długo aż wszystkie składniki doskonale się zmielą . Na koniec możemy przyprawę przesiać przez sito jeśli pozostały w niej większe kawałki przypraw. Przyprawę przechowujemy w szczelinie zamkniętym pojemniku bądź słoiczku w nie słonecznym miejscu . 









Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia